Wednesday, July 20, 2011

Bintang itu Kawan...

Topic kita hari ne ialah BINTANG....

Twinkle twinkle little star,
How I wonder what you are,
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky,
Twinkle twinkle little star,
How I wonder what you are....

Yeah....tepuk tangan cepat...hahahhaha penat den nyanye.. =)
Ne lagu zaman budak2 dlu...
Mesty semua org taw an..Mustahil klw x taw..hahaha
Lagu seterusnya....

Tiga malam tanpa bintang,
Dan diriku di himpit penyesalan,
Arah tuju kian fana,
Kerna hilangnya nyawa dia,
Bagaikan siang diselubung gerhana.....

Lagu ne pon mesty ramai yg taw an...
By FIQ Mentor 2....
Tajuk lagu TIGA MALAM TANPA BINTANG...
Best lagu ne klw korg hayati lirik dye... hehe

Bintang,
Ku pandang diatas awan,
Ku lihat bintang melambai,
Ku hulur tangan mengapai,
Tetapi tiada sampai,
Ku tahu bintang menunggu,
Namun apalah dayaku,
Ku hanya mampu menatap,
Di dalam ratapan sayu.....

Ha, lagu ne mesty ramai yg x tahu an...?? hahaha..
Ne lagu lama BINTANG by BUDAK KACAMATA...
Pelik an nma band ne...
Tp lagu ne sumpah best... korg mesty dgr....hee 

Kenapa kita cerita tentang BINTANG?? 
Sebab cerita tentang BULAN, da kuar kt tv...hahaha kidding...
Sebenarnya mcm ne,
Aku ne minat bintang...
Aku suka tgk bintang..
Aku suka kira bintang...walaupon aku taw tu keje sowt...
Tp aku x kesah sebab aku mmg suka...
Bila aku tgk bintang,
Aku rasa TENANG....sngt tenang...lapang jiwa aku...
Aku pon xtaw kenapa, tp aku suka...
Selain bintang, aku suka LAUT, means PANTAI...
Okeyh senang cerita, aku ne LOVE NATURAL....hehehe =)

Tp bukan ne point kita sebenarnya....
BINTANG ne sebenarnya ada maksud yg mendalam bg aku...
Sbb aku umpama kan kawan-kawan aku mcm bintang....

Patrick...kawan baek Sponge Bob.. ne watak cartoon paling sengal aku tgk...haha =)

Hahaha kenapa?? korg rasa pelik?? bg aku x....
Sbb, cuba korg tgk bintang....
Ada bnyk sngt bintang kt atas angkasa tu...

Bintang menyinari angkasa lepas kita... =)

Ha....tgk tu, bnyk x BINTANG kt angkasa lepas tu???
Bnyk sngt an...mmg x terkira lar...
Tgk lar tu, cantik an alam kita...
Subhanallah...indah sungguh ciptaan Allah... =)
Tp korg taw x, bukan semua bintang yg bersinar...??
Bintang mmg bnyk, sngt bnyk, tp bukan semua berseri...
Dan bintang x muncul selalu....
So, perasan x PERSAMAAN antara BINTANG & KAWAN???
Meh den huraikan...hehehe =) ambik perhatian ye kawan2...

BINTANG x selalu kelihatan...
n KAWAN xkn selalu ada di sisi kita...
Namun, walaupon drg x KELIHATAN, tp drg SENTIASA ada...
Selalu DEKAT ngn kita walaupon xde di sisi...

BINTANG x semua nya berseri...
KAWAN x semua nya menyinari...
Kita mmg ada ramai kawan,
Tapi BUKAN semua RAPAT n KENAL kita dgn sebaik nya....

BINTANG cuba menyinari malam kita yg gelap...
n KAWAN menyinari kehidupan kita x kira masa n waktu...
Masing2 akan menjadi sumber INSPIRASI kita...

So da bole fhm kenapa BINTANG tu KAWAN....?? hehe
Taw x dpt bila dpt kawan yg baek, 
Umpama kita dpt GOLD STAR taw....
  Kenapa GOLD?? sebab GOLD ne susah nk dpt...
hehehe betul x??
n Kawan yg baek juga,
Dye mcm antara bnyk2 bintang di atas,
Dye yg paling bersinar n berseri...

 
Kawan yg baek adalah bintang yg paling bersinar....

Korg da jumpa KAWAN or BINTANG terbaek korg x??? hehe =)
Sebab bg aku, I'VE FOUND MINE...
Who?? How??? hahahahaha will tell later....

Aku ada ramai kawan...ramai sngt2..
Sebab antara sibling aku, aku yg paling bnyk tukar sch...
Dari aku TADIKA smpai lar aku MENENGAH....

1st sch = Tadika Abim Tawau...
2nd sch = Tadika Jhaiense Pengalat Besar...
3rd = Sk. Pengalat Besar & SUI Pengalat Besar... (Standard 1-6)
4th sch = SMUI Toh Puan Hajjah Rahmah... (Form 1-3)
5th sch = SMK Majakir... (Form 4-5)

Have a look some pictures... hehe (^______^)

~ KAMI ~
 Kami KAWAN dr TADIKA 
hingga KINI
dan KAMI akan jd 
~ SAHABAT SELAMANYA ~...
  

Bila kami semua bersama, kami HAPPY... (^_^)v

My best buddy,...
My best ladies...

KAMI
 SAHABAT SELAMANYA
Echa, Wada, Nurul, Jiela, Nor, Arien, Pika, Ain, Enin, Apik, Jalie...
Skrg ne kami semua berjauhan.... 
Reason nya kami sambung study ikut bidang masing2...
And ada yg di antara kami da kerja...
Tp kami akan pastikan yg kami xkn lost contact.. (^_^)
SAYANG drg ketat2...hehehe 


 Ne pulak pic member2 time sch kt Top One...ehehe =)
xde pic yg kami together... so just have a look k...
Sue, Khay, Hawa, Intan, Enon, Yunie, Ily, Lela, Tieqa, Zazu, Mia,
Sarah, Nadd, Norray, Tims, Salwah, Wanie, Salwani, Zehan, Umai...

Last sekali, Majakir's members... hehehe =)
They are the best classmate I ever had...
SANGAT SEMPOI...kami semua sekepala...means perangai gila2...
Kami sangat nakal tp kami berakal...

Science Stream 07/08....yeah...!!!


KAMI HAPPY GO LUCKY....
KAMI NAKAL...

Kami ranggi selamanya...hahaha

Hahahaha begitu lar gelagat wktu zaman sch dlu...
Pic2 ne smua time kami party class 08 before kami SPM....hehe 
Skrg aku kt college...
Da dua tahun aku merantau di negeri org ne...
Mcm2 ragam da aku tgk..hahahahaha...
Kwn2 kt college pon sempoi gk...

Kami da mcm siblings... (^_^)
Ubi, As, Anne n Me..

Inilah rakan2 yg mewarnai hidup aku....
hehehehe =)
Yeah, aku lom dedah kan sape GOLD STAR aku an??
Guess who?? hahahha

Intan, Fara, Adeq, Eiyra n Aiyeann...
Adeq, Ading & Aiyeann..
Sibling... =)

My besties... =)
They are MY BESTIE...
They are the best among the best...
I heart them so much...

My GOLD STAR are....
Have a look at the right side of this blog...
You all will know bout it...
or I will tell you guys later at another post..hehe
Bye fellas... love ya...muaahhhhxxx...

No comments:

Post a Comment