Monday, July 11, 2011

Prince Charming....!!!

Assalamu'alaikum semua......
Hehehe kita mula kan cerita kita pada hari ini dengan senyuman...
Amboi...senyum sokmo ye... hehehe... okeyh hari ini aku mcm nk berjiwang-jiwang sebentar...
Hahahaha actually aku bukan lar jiwang cuma ROMANTIK sikit je...hahaha
Okeyh sebelum aku merapu pelik2 meh lar kita cite2 ye...
Well, cite kita pada hari ini tentang LELAKI IDAMAN.....
Yeah, every girl have their own prince charming, right???
Aku??? of course lar ada...
Nk taw sape PRINCE CHARMING aku???
Jom kenal ngn dorang...yeah...




~AARON AZIZ~
Tgk lar senyuman dye....
Cair mak nok....mcm mn x jatuh hati...
Hahahaha..











~SHAHRUKH KHAN~
Tgk lar renungan dye tu...
Amboi..menusuk kalbu tul...
Hahahaha..



Hahahahaha..Amacam??? style an taste aku...
Peduli lar korg  nk ckp apa, tp aku mmg minat sngt kt drg ne...

Tapi kita ne kalau nk cari lelaki idaman, jgn tgk luaran je...
Sebab luaran n fizikal x menjanjikan kebahagiaan n kesenangan....
Sudah semestinya kita nk yg terbaek tuk diri sendiri an??
Lumrah manusia n hukum Allah nk yg terbaek untuk semua...
Paras rupa yg cantik dan hensem bukan menjadi ukuran...
Harta n pangkat juga bukan ukuran...
Tapi hati nurani n keimanan menjadi pilihan...


Aku x lar secantik NASHA AZIZ...
Aku x lar seanggun VANIDA IMRAN...
Namun, aku tetap seorang insan yg bergelar perempuan...
Yg selalu ingin dicintai n mencintai...
Amboi...kelakar nya ayat aku...hahahahaha
Tp itu kenyataan....semua pon nk mcm tu..betul x???
hehehehe... okeyh tu sumpah gatal...


Mama aku x pernah nk halang aku tuk cari jodoh aku sendiri...
Aku bersyukur mama beri peluang itu....hehehe thanks mama love you so much...
Tapi aku x ambik mudah dgn semua tu...
Sebab bg aku,
Aku mahukan sebuah perhubungan yg kekal selamanya...
Bukan hanya ke jinjang pelamin...
Bukan hingga ke akhir hayat...
Tapi CINTA SAMPAI SYURGA... insyaAllah dgn izin-Nya...
 So aku pon meletakkan syarat untuk LELAKI IDAMAN aku seperti yg di kehendaki oleh Islam iaitu :

1. Beriman dan bertaqwa kepada Allah s.w.t
2. Bertanggungjawab
3. Berakhlak
4. Berilmu, terutamanya ilmu agama
5. Tidak berpenyakit gila, AIDS
6. Rajin berusaha mencari rezeki yang halal...

Namun, aku juga menginginkan lelaki yg mempunyai ciri2 :


~ Lelaki yang sentiasa tersenyum, merendah diri dan mesra dengan sesiapa sahaja tanpa mengira darjat dan kedudukan.
~ Lelaki yang tidak malu berkata; “Saya minta maaf, sayalah yang bersalah.” 
~Lelaki yang melihat kesilapan diri sendiri sebelum melihat kesilapan orang lain.
~Lelaki yang berpegang teguh pada kata-katanya dan menunaikan janji bila berjanji.
~Lelaki yang cepat faham apa yang dikehendaki oleh wanita tanpa perlu disebutkan.


Aku bukan nya nk demand ke apa... tp cuma syarat pelengkap....
tapi aku yakin, semua perempuan pon nk mcm tu...hehehe betul x??
Tapi aku juga berpegang pada satu kata2...
"Kekurangan pasangan kita, adalah pelengkap diri kita n begitu sebaliknya.."
Aku x tahu mana aku dgr kata2 ne, tp aku setuju ngn kata2 ne...
hehehe terpulang lar kalau korg nk setuju ke x...

Aku masih single sbb aku terlalu memilih??
Tak...tu silap..aku cuma mahu yg terbaek n aku bukan memilih...
Sebab, aku tahu ALLAH da tentu kan jodoh aku...
Aku cuma perlu tggu atau mencari nya...
InsyaAllah suatu hari yg tepat, dia akan muncul...
Dia akan hadir tuk menyinari hidup aku...
Amboi jiwang sungguh ayat aku...hahahahaha
Okeyh lar tu saja tuk kali ne...
Berjumpa kita lagi di post yg akan dtg...
hehehe love ya...muaahhxx.. =)




No comments:

Post a Comment